dinsdag 13 oktober 2009

Veel water, hoge golven en een rode tomaat

Dinsdag 13 oktober.

Het gebruikelijke ritueel vanmorgen. Rond 7.15 uur wakker, krantje lezen en koffie zetten. Ton wakker maken met een bak koffie. Twee mokken koffie drinken en een boterham eten met een beker melk en een beker Tropicana Orange Juice.
Vandaag gaan we naar Typhoon Lagoon dus we hoeven niet vroeg weg. Eerst rijden we nog even naar de Nike Factory Store om een zwembroek te kopen voor beide want die hebben we dus niet meer. Twee Nike zwembroek en 6 paar sokken rijker maar $40 armer rijden we naar Typhoon Lagoon.

Gelukkig 'wonen' we dichtbij Disney dus we zijn er zo. Om 11.00 uur lopen we de poorten binnen huren een locker en gaan direct naar het grote bad waar de grote golven zijn.
De nodige glij- en wild water banen worden gedaan en diverse malen moet de zwembroek uit de bilnaad worden verwijderd.

We nuttigen de lunch en gaan dan lekker een paar rondjes dobberen in de Lazy River. Heel stom dat we de factor 100 wel bij ons hebben maar nog niet hebben opgedaan, maar daarover later meer.

Het laatste deel van de middag zitten we op een luie stoel in de branding van het grote golfbad. Rond 16.30 uur gaan we het park verlaten want we willen voor de grote drukte het park uit zijn. Het park sluit om 17.00 uur en dan gaat iedereen weg.

Onderweg in de auto begint mijn lijf aardig te branden. Ik/wij zijn goed rood geworden, en het begint ook flink te trekken. Thuis kijk ik in de spiegel en zie 1 groot rood lijf. Een rood lijf dat in brand staat. De brandweer bellen heeft geen zin, dus smeren we onszelf in met een verdovende spray. Het helpt niet echt want de vlammen slaan overal uit.

's Avonds rijden we terug naar Downtown Disney om bij Wolfgang Puck te gaan eten. Tijdens de wandeling er naar toe begin ik me al aardig rot te voelen. Tijdens het eten van het overigens heerlijke eten voel ik me steeds zieker worden. In eerste instantie denk ik nog dat mijn glucose erg laag is maar na het eten wordt het er niet beter op. Dit komt puur door de verbranding. We lopen nog wat rond in Downtown Disney maar ik moet toch echt naar huis, wat voel ik me ROT !

Thuis neem ik wat paracetamol en spray nog wat met de verdovingsspray. De paracetamol werkt, en ik voel me al wat beter. Dus ik kruip maar weer achter de laptop en maak een korte film-impressie van ons bezoek aan Typhoon Lagoon.



Ik zal NOOIT meer vergeten me in te smeren met zonnebrandcrème.

Ik vrees voor een lange pijnlijke nacht.......

Het is nu 04.07 uur en zit met pijn in mijn lijf klaarwakker het weblog te doen. Heb maar weer paracetamol genomen. AUW !!!!!!!!!!!!

3 opmerkingen:

Teleton zei

...en ik had nog zo gezegd, niet met de golf meezwemmen, want dan krijg je de zwembroek nooit meer uit de bilnaad.....Maar ook niet pesies pesas tegen de golf in zwemmen, op het flashen met de bilnaad staat zo ongeveer de doodstraf....

Heerlijke dag weer, zo te zien lekker gezellig rustig in Typhoon Lagoon, jammer van die zonnesteek. Komt vast goed, maar vandaag is Rood! Ons motto voor een dagje in het zwembad; Veel smeren en op tijd keren.....

Monique zei

GE -WEL-DIG !!!!!!

Wat ziet dat er leuk uit zeg!! Maar o o o wat een domme jongens, dachten jullie soms dat als je faktor 100 bij je in de tas had dat je dan automatisch beschermd was ;-)) hahahaha ........
Hou het maar goed in de gaten en blijven smeren hoor!!!
Veel liefs vanuit een zonnig maar koud Oostvoorne!! xx

Robert-Jan en Yvonne zei

Oeps ... dat is inderdaad minder .... Wij gebruiken altijd dat groene spul, want ook wij laten ons nog wel eens gaan, ondanks dat we altijd zeggen dat we ons volgende keer gaan insmeren. Gelukkig hebben we altijd dat spul bij ons ...

Sterkte, en je kan er inderdaad ook goed ziek van worden (dat heb ik gelukkig maar 1 keer meegemaakt, dat zal me niet meer gebeuren; wat was ik ziek zeg) ! Sterkte daar ! En laat je maar lekker insmeren !