zondag 4 oktober 2009

Een misselijke taxirit, veel turbulentie en waar is nou onze bagage gebleven ?

Vanmorgen om 3.30 uur klaarwakker. Iedere Florida ganger kent dit, door het tijdsverschil zijn we de eerste nachten heel vroeg wakker. We blijven nog wat doezelen en om 5.00 uur ga ik maar koffie zetten. We moeten om 6.00 uur beneden zitten want dan komt de taxi die ons naar Reagan National zal brengen. De rit zou ongeveer 50 minuten duren en we vliegen al om 8.55 uur dus we moeten vroeg weg.
Eenmaal beneden kwam al snel de taxichauffeur binnen lopen. Eerst dachten we dat Kamal binnen kwam en de Elephant Song ging zingen want hij leek als 2 druppels water. Alleen deze "Kamal" had een pruik op die hij volgens mij bij Carpetland had gekocht.
Deze Pakistaanse man sprak zeer slecht Engels en verstond het nog slechter. Maar goed, hij kwam niet om een kletspraatje te houden maar om ons zo snel mogelijk weg te brengen. Nou en dat heeft hij ook gedaan ook. Het was werkelijk gas op de plank, twee banen tegelijk, iedereen voorbij scheurend. Op een gegeven moment had ik echt het zweet in mijn handen en was in staat om te vragen of het allemaal wat rustiger kon maar dat zou hij toch niet verstaan dus ik dacht laat ook maar.

Onderweg reden we langs de Potomac river en de bekende brug waar jaren geleden een vliegtuig, die vanaf Reagan National was opgestegen, op was neer gestort. Ook zagen we het Washington Monument en de reden we langs de afslag naar het Pentagon. En dat was toch best wel gaaf !
Goed, na zo'n 30 minuten laagvliegen over de snelweg waren we op het vliegveld.
Ik had op het ticket gezien dat we om 8.55 uur zouden vertrekken en om 13.57 zouden landen. Dat zou dus 5 uur vliegen zijn terwijl het maar goed 2.45 uur vliegen is. Erg vreemd dacht ik, zou wel een foutje zijn. Maar niet dus, het bleek dat we niet rechtstreeks gingen maar via Charlotte, North Carolina met een tussen stop van weer 90 minuten. Dat hadden ze ons gisteren dus niet verteld ! Fijn hoor, weer een dag verpest met reizen en wachten. Het schema gaat aardig onderuit zo. Maar goed, niets aan te doen. We moeten toch naar Florida.

De dame van US Airways was erg vriendelijk en hielp ons met inchecken. We hebben nog meer dan 2 uur de tijd dus gaan maar even het vliegveld verkennen en wat ontbijten.
Reagan National Airport is echt een hele mooie luchthaven.




Vanuit de vertrek hal kan je het Capitol en het Washington Monument goed zien liggen. Helaas te ver weg voor een mooie foto.
Maar toch gefotografeerd....

Het Washington Monument


En die koepel in de verte in het Capitol


We eten nog een lekker ontbijt bij TGI Friday en dan is het tijd om in te stappen voor de vlucht naar Charlotte. Het is maar een korte vlucht van een uur dus zitten er zo. Daar moeten we uitstappen en een 90 minuten later vertrekken we richting Miami.
De vlucht is een wilde vlucht met veel turbulentie waarbij het vliegtuig flinke klappen maakt. Echt heftig.....

Toch duurt de vlucht een 30 minuten korter dan gepland dus dat is dan wel weer fijn. Eenmaal geland lopen we naar de 'bagage claim' en ik zeg tegen Ton dat ik zo het gevoel heb dat onze bagage er niet is. Bij de bagage band komen alle koffer voorbij van iedereen behalve.........

Je raadt het al, onze koffers zitten er niet bij. Dus wij naar de bagage balie. Daar zit alleen iemand van US Airways, en na een hoop getik in de computer blijkt dat onze koffers nog op Dullas staan. Althans dat denkt ze want ze kan niet in de computer van United kijken en de dame van United komt pas over een uur. Na veel geregel, invullen van allerlei formulieren moeten maar zonder koffer naar het hotel gaan en daar zouden dan de koffers heen gebracht worden.

Als we klaar zijn en ons omdraaien staat er achter ons een vrouw die ook gister in ons vliegtuig zat en dus ook haar vlucht naar Miami had gemist. Zij is via Tampa gekomen en ook haar bagage is er niet. Maar zij wist dat haar koffers met de vlucht van United van 15.00 uur zouden komen.
Dus ik dacht misschien zitten onze koffers er ook wel bij en vraag aan de dame van US Airways of het nut heeft om op die aankomende vlucht te wachten. Terwijl we zo erover praten komt de dame van United aan. De beide dames overleggen wat en kijken in de computer van United.
En wat blijkt ? Onze koffers zitten inderdaad in dat vliegtuig. ppppffffff....is dat even een opluchting. Eindelijk is alle ellende voorbij en kan de vakantie echt beginnen. Dus niet !

Waarom niet ?? Nou daar komt het laatste stukje ellende van het begin van onze vakantie.

We gaan met de shuttle bus naar Hertz en moeten helaas 45 minuten in een lange rij staan. Maar eindelijk ben ik dan aan de beurt en vertel het verhaal van de gemiste vlucht en het telefoon gesprek met Reservation om onze auto vast te laten houden. Dat zou geen probleem zijn, zeiden ze.
Maar deze 'aardige' heer van Hertz wist te vertellen dat er geen Mustangs meer waren. Dus wij WEER op het punt van ontploffen !! We hadden maanden geleden via Reservations alles geregeld en betaald. Nou zegt hij ik kijk wat ik kan doen, mag ik onder tussen uw rijbewijs. hij tik tik tik in de computer en zegt dat hij NIET aan mij mag verhuren omdat er DO NOT RENT achter mijn rijbewijs nummer blijkt te staan in zijn computer. WAT ZEG JE NU ???????
Ja zegt hij, er is in het verleden iets gebeurt en daarom mag U niet meer een auto huren bij ons. En wat dat is weet hij niet want dat staat er niet bij ? Misschien een aanrijding ? Dus ik zeg ja, verleden jaar is buiten onze schuld een motor bij ons achterop geknald maar dat was onze schuld niet. Hij gaf ons het advies om morgen een speciaal nummer te bellen en het daar te vragen. Vandaag zijn ze daar niet meer aanwezig.

En wat nu, vraag ik. Ik heb alles maanden geleden betaald. Nou zegt hij, ik kan U uw geld terug geven. NOU ECHT NIET !! Onacceptabel zeg ik. Regel maar wat !! Nou gelukkig na wat boze blikken en stevige woorden kon hij de reservering overzetten op Ton's naam. En flop...daar was ook ineens een Mustang....nou nou het lijkt wel tovenarij. Het blijkt er wel een te zijn van meer dan 2 jaar oud maar goed....

We accepteren de boel en gaan naar het hotel. Makkelijk te vinden en daar gaat alles goed. Bagage op de kamer gezet en toen zijn we wat gaan eten. We kwamen een Pollo Tropical tegen, hebben daar heerlijk gegeten en aan de overkant van de weg een heerlijke Latte gedronken bij Starbucks. Op een bankje gezeten en genoten van alles wat langs reed en natuurlijk ook van de heerlijke koffie.

De planning was vandaag om het Holocaust Memorial te bekijken en later naar het Art Deco District te gaan en dat is nu dus mooi niet door gegaan. Morgen moeten we de kaartjes voor de Indy Car race ophalen en zouden we naar Key West gaan. We besluiten om dan maar niet naar Key West te gaan en morgen dan maar naar het Holocaust monument en het Art Deco District te gaan. Key West hebben we al diverse malen bezocht dus dat laten we maar schieten. Andere keer dan maar.
Nu is het 22.15 uur en vallen de ogen langzaam dicht...... Ik ga slapen.....

5 opmerkingen:

sandra zei

Oh oh oh, wat een verhalen weer!
Het heeft jullie echt niet meegezeten, maar goed, koffers zijn er, auto is er, jullie zijn op jullie plek dus nu lekker genieten van jullie vakantie!!!

Ik sprak je net nog even snel, maar goed, ik zou zeggen, enjoy en have fun ;-)

xxxies san

Teleton zei

Tsja, het werd er niet beter op, da's wel duidelijk. Onbegrijpelijke zaak bij Herz waar jullie volgens mij al honderd jaar klant zijn. En een auto van 2 jaar oud heb ik bij geen één verhuurbedrijf in al die jaren gehad. Maar ja, in al die jaren was het ook nog nooit crisis....

Laten we hopen dat het grote genieten vanaf vandaag kan beginnen. Kop op, houd het hoofd koel en de voeten warm!

Robert-Jan en Yvonne zei

Jemig, wat een start van de vakantie ... Maar goed, jullie zijn er, dus de vakantie kan beginnen ! Lekker genieten !

Yvette zei

Ohw wat een ellende zeg!!!!
Ik kan me héél goed voorstellen dat jullie beide vaak op ontploffen hebben gestaan.

Hopelijk gaat de rest van de reis wel voorspoedig en is deze ellende niet voor niets geweest.

Groetjes en vooral doorschrijven, ik geniet met volle teugen!!!

Ronald zei

Een "mooie" start van de vakantie. Gelukkig hebben jullie wel de gewenste auto, een Mustang.

Veel plezier.

Gr. Ronald